Robòtica a l’escola Mil·lenari de Cardedeu

13 març, 2013

A l’escola Mil·lenari s’ha introduït la robòtica al cicle superior, per tal que els alumnes aprofundeixin en la lògica matemàtica i puguin aplicar tots els coneixements adquirits no només de matemàtiques sinó a nivell competencial, potenciant l’esperit innovador i el treball cooperatiu. Per aquest motiu s’han elaborat dos projectes:

1. Un a 6è de Primària amb robots Lego Mindstorm on l’objectiu ha estat crear una empresa i construir un “robot pigall” per acompanyar una persona amb ceguesa a diferents punts de poble. Han de construir i programar el robot, valorar els costos i exposar en públic la seva comercialització.

2. Un a 5è de Primària on els alumnes treballen amb el programa Scratch. A partir d’uns petits reptes, van creant diferents jocs, que després els utilitzaran alumnes d’altres nivells (EI i CI). A les últimes sessions s’introdueix l’Scratch i el Lego we-do, on la finalitat és crear una història amb els diferents personatges que han construït, dissenyat i programat. Treballen en petits grups, que hauran de consensuar i crear el lligam entre els diferents personatges, per després escriure la història i verbalitzar-la en públic.

Els resultats obtinguts fins ara, el centre els valora molt positivament perquè els estudiants entenen l’aplicació de les matemàtiques a la vida real, i també estructuren el seu pensament i desenvolupen la seva pròpia creativitat. La motivació és excel·lent, ja que reclamen més espai de temps i dedicació. Participen molt activament i aporten experiències pròpies fetes fora de l’escola.

Montse Sala, és directora de l’escola Mil·lenari de Cardedeu. Manuel de la Fuente, és consultor de Multimèdia i Comunicació a la UOC.