Disseny i estratègies docents d’activitats col·laboratives en línia

15 maig, 2013

En el marc de la V Jornada de col·laboradors docents del programa d’Educació i TIC, celebrada el passat dissabte 11 de maig a Barcelona i organitzada per l’eLearn Center de la UOC, en l’apartat destinat a presentació de noves pràctiques, alguns dels professors de l’Àrea de Capacitació Digital van realitzar una presentació sobre el disseny i estratègies docents d’activitats col·laboratives en línia.

Entenent el treball en grup en xarxa com a una de les principals vies per l’aprenentatge col·laboratiu, es defineix com un procés compartit, coordinat i interdependent, en el qual els estudiants treballen junts per assolir un objectiu comú, i que es basa en un procés d’activitat, interacció i reciprocitat entre els estudiants, facilitant la construcció conjunta de significats i un avanç individual cap a nivells superiors de desenvolupament.

A partir d’aquests conceptes, la Xarxa temàtica sobre Aprenentatge Col·laboratiu Virtual (RACEV), ha dissenyat una guia docent per a activitats col·laboratives en Educació Superior, que aporta estratègies docents per a la dinamització del treball en grup en xarxa.

En la següent presentació podeu trobar les estratègies docents per fomentar el treball col.laboratiu en línia i una guia amb exemples d’assignatures de l’itinerari de docència en línia del Màster d’Educació i TIC.