Llibre “Tendencias emergentes en Educación con TIC”

30 maig, 2013

Des de l’associació Espiral, Educació i Tecnologia, s’ha editat el llibre “Tendencias emergentes en Educación con TIC” que pretén recollir una sèrie de tendències metodològiques basades en l’ús de les eines TIC que estan obtenint resultats positius.

Cal destacar dos capítols dels que alguns dels membres de l’Àrea de Capacitació Digital en són membres:

En el capítol “Un ordenador por alumno: reflexiones del profesorado en Cataluña sobre los entornos 1×1”, Cristina Alonso, Manuel Area, Montse Guitert i Teresa Romeu presenten algunes reflexions al voltant de les recents polítiques educatives estatals d’incorporació de les TIC als centres educatius seguint el model d’un ordinador per alumne. També s’aborda la concreció a Catalunya del projecte Escola 2.0 i la valoració que realitza el professorat d’aquesta comunitat autònoma dels entorns 1×1, tot això en el marc d’un projecte de recerca.

I en el capítol “Elaboración colaborativa de contenidos en el aprendizaje en línea: parámetros de calidad” Maria Pérez-Mateo, Montse Guitert, Marcelo Maina i Marc Romero presenten un estudi que aprofundeix en la noció del contingut generat pels estudiants. Partint de l’experiència desenvolupada en l’assignatura de Competències TIC de la UOC, proposen un conjunt de criteris de qualitat proporcionant estratègies docents que alineïn la planificació, el seguiment i l’avaluació d’una proposta d’aprenentatge centrada en la generació de continguts vàlids per la seva reutilització.

El llibre es pot descarregar gratuïtament en format PDF des d’aquí i en format e-pub des d’aquí.