26 maig, 2015

La Universitat Oberta de Catalunya, proporciona en la seva oferta tant en graus com en l’Ateneu sobre Competències TIC (Competències TIC, Treball en equip en xarxa, Ús i aplicació de les TIC, Iniciació a les competències TIC). Aquesta assignatura és semestral obligatòria i de 6 crèdits ECTS. De matrícula recomanada el primer semestre per adquirir de forma gradual i integrada de la competència pròpia de la UOC: «Ús i aplicació de les TIC en l’àmbit acadèmic i professional». Aquesta competència comprèn l’ús racional i crític de les TIC per a treballar i estudiar en la societat de la informació i es concreta en les següents competències específiques:

● Cerca i selecció de la informació a la xarxa.
● Tractament i elaboració de la informació digital.
● Presentació i difusió de la informació digital.
● Nocions de tecnologia digital.
● Planificació del treball en un entorn virtual.
● Gestió del projecte digital.
● Estratègies de comunicació a la xarxa.
● Treball en equip en xarxa.
● Actitud digital.

La metodologia es basa en el treball per projectes en xarxa mitjançant la qual els estudiants construeixen de forma col·laborativa el seu projecte digital que els permet adquirir de manera integrada les competències especifiques durant  la realització de 4 fases.

Aquesta assignatura se supera mitjançant l’avaluació contínua sense examen final presencial.

L’ACTIC és el certificat acreditatiu de la competència digital, emès per la Generalitat de Catalunya, entès com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació que les persones despleguen en situacions reals per a assolir objectius determinats amb eficàcia i eficiència.

L’ ACTIC és un certificat molt útil en processos de cerca de feina, ja que simplifica els processos de selecció de personal a l’hora d’avaluar les aptituds digitals d’una persona per a ocupar un determinat lloc de treball. Davant de qualsevol empresa o administració, aquests certificats són, doncs, una eina que pot facilitar l’obtenció d’una feina, la promoció professional, l’accés a eines d’aprenentatge virtual i l’obtenció d’una certificació professional.

Des del curs 2014-2015 cursar i superar l’assignatura de competències TIC dóna l’equivalència a la certificació del nivell mitjà de l’Acreditació de Competències en Tecnologies de la Informació i la Comunicació de la Generalitat de Catalunya (ACTIC).

La equivalència CTIC-ACTIC no té efecte retroactiu.

Des d’aquest enllaç es pot consultar el decret publicat al DOGC sobre l’equivalència.