Teresa Romeu participa al Congrés RUEPEP “Formación Dual, la internacionalización y la formación online».

4 maig, 2016

Teresa Romeu, professora de l’àmbit de Competències Digitals de la UOC, va participar en una taula rodona interactiva titulada «La formación online en el marco de transformación digital de la universidad».

L’activitat estava emmarcada dins el Congrés RUEPEP (Red Universitaria de Estudios de Postgrado y Educaión Permanente), celebrat a Bilbao el passat 29 d’abril, enguany sota el títol «Nuevas formas de relación universidad-empresa: Formación Dual, la internacionalización y la formación online».

La taula rodona es va centrar en l’ensenyament en línia en el marc de transformació digital de la universitat. Cadascun dels ponents va fer la seva respectiva exposició i després es van abordar diverses preguntes al voltant de tres blocs:

El primer es va centrar en la qualitat de l’ensenyament, els elements clau de la formació online i la seva garantia de qualitat.

Durant el segon les reflexions van enfocar-se en el paper de l’alumnat i del professorat en la transició cap al digital, plantejant com seran els estudiants d’aquí uns anys i els reptes formatius que hauran d’afrontar els docents per tal de donar-hi resposta, això és, què hauran de saber o com hauran de formar-se, entre altres qüestions.

Els reptes de futur i cap a on caminem van ser el temes que van centrar el darrer bloc. En aquest sentit, es va parlar del futur de la formació online, les modalitats emergents així com les noves iniciatives pedagògiques i tecnològiques i les implicacions per la universitat.

Es pot accedir al programa complert del Congrés des d‘aquest enllaç

Font imatges: UOC. CC BY-NC-ND 3.0