Mes de 14.300 estudiants de la UOC han obtingut un certificat de competències digitals de la Generalitat

5 octubre, 2017

Un total de 14.353 estudiants de la UOC ha obtingut un certificat oficial de competències digitals de la Generalitat, l’ACTIC (Acreditació de Competències en Tecnologies de la Informació i la Comunicació).

Es beneficien d’aquest reconeixement els estudiants que han superat l’assignatura Competències TIC, transversal a tots els graus de la UOC, i, des de setembre de 2016, també els estudiants que han aprovat el projecte Competències Digitals a la FP dins els cicles formatius de grau superior de formació professional en línia que ofereix la UOC en col·laboració amb Jesuïtes Educació.

captura-de-pantalla-2017-10-05-a-les-8-46-14

Amb la superació d’aquestes matèries, els  estudiants poden obtenir automàticament aquesta equivalència.

Actualment la UOC és l’única universitat que ofereix a Catalunya aquest reconeixement, i ho fa des del 2014, quan va obtenir del Govern català l’equivalència amb el certificat mitjà de l’ACTIC.

A partir del curs acadèmic 2016- 2017 també ha entrat en vigor l’actualització del currículum de l’assignatura, d’acord amb els nous continguts aprovats per l’Ordre PRE/18/2016, de 8 de febrer.

L’ACTIC és el certificat acreditatiu de la competència digital, emès per la Generalitat de Catalunya, entès com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació que les persones despleguen en situacions reals per a assolir objectius determinats amb eficàcia i eficiència.

Es tracta d’un certificat molt útil en processos de cerca de feina, ja que simplifica els processos de selecció de personal a l’hora d’avaluar les aptituds digitals d’una persona per a ocupar un determinat lloc de treball.

Actualment, també hi ha la possibilitat que qualsevol persona que estigui interessada a obtenir aquest certificat es pugui matricular exclusivament de l’assignatura en qüestió, sense necessitat d’estar matriculada en cap grau universitari,  mitjançant l’oferta formativa d’assignatures lliures de la UOC.