Ús d’eines 2.0 a l’aula

6 febrer, 2018

Per Daniel Fortuny, professor col·laborador de CTIC a la UOC

El món de les TIC és una realitat que canvia dia a dia. Constantment requereix que el docent adapti els programari o les aplicacions a la nova realitat existent. Tot seguit exposo una sèrie d’eines que poden ser interessants alhora de portar a terme determinades activitats per a estudiants d’ensenyaments post-obligatoris i universitaris. No són les úniques eines, n’hi ha més que es poden utilitzar a les aules de secundària, batxillerat i formació professional, però les destaco per la seva facilitat d’ús i possibilitats.

En molts casos cal relacionar conceptes i es pot fer a través de mapes conceptuals. Per a mapes conceptuals l’aplicació Mindomo és una bona aplicació. És molt senzill i intuïtiu.

captura-de-pantalla-2018-02-06-a-les-14-22-05

Per a presentacions les aplicacions com Emaze o Haiku Deck permeten fer presentacions senzilles en línia, que després es poden compartir. També són molt intuïtives i fàcils en l‘ús, i ofereixen un resultat diferent al tradicional Power Point.

captura-de-pantalla-2018-02-06-a-les-14-22-34

captura-de-pantalla-2018-02-06-a-les-14-22-50

Tagxedo permet confeccionar interessants núvols de paraules de forma molt senzilla. És un recurs original que pot usar-se en algunes activitats a la destacar conceptes o idees clau.

Camera 360 és una App de fotografia. Resulta molt interessant per la grans possibilitats alhora d’editar imatges. Disposa de centenars de filtres fotogràfics i diverses eines d’ajust professional, com inclinació, desplaçament, transparència, textures, etc. Edita les imatges de forma senzilla però molt original.

Snapseed. Edita imatges amb gran quantitat i qualitat d’efectes, amb control d’un programari d’edició fotogràfica professional, disponible per a ordinadors i dispositius mòbils. Amb un sol toc, es pot retocar fotografies, ajustar la perspectiva, tornar a editar-les, etc.

Photo Editor Pro.  És un editor amb molts efectes. A més de comptar amb nombrosos filtres fotogràfics, té molts efectes, adhesius i diverses característiques per aplicar.

Per a fer collages hi ha PhotoGrid. Es poden combinar fotos normals en un interessant collage per compartir i decorar aplicant fantàstics filtres i afegint adhesius i textos. Un collage pot aportar més informació a l’activitat, sobretot des del punt de vista del procés.

Soundcloud. Pot resultar molt interessant deixar constància de la feina realitzada mitjançant enregistraments. En aquest sentit podem usar la gravadora del dispositiu mòbil, o bé a través d’una aplicació. Soundcloud permet:

• Descobrir les últimes novetats musicals
  • Buscar directament cançons, artistes i altres usuaris
  • Seguir amics i artistes per sentir el que comparteixen
  • Publicar streaming usant WiFi o connexió de dades
  • Gravar sons, podent compartir-los a les xarxes socials
  • Escoltar llistes de reproducció o crear-les

Wunderlist és un gestor de llistes. Permet capturar idees, tasques pendents i llocs per visitar. Es sincronitza instantàniament amb mòbil, tablet i ordinador per poder accedir a les llistes des de qualsevol part.

Trello és una eina clau per a la gestió de tasques en un equip de treball o projecte. Resulta fàcil d’usar i és molt flexible. Es sabrà exactament què s’ha de fer, qui ha de fer-ho i quina serà la següent tasca. A més, tot el que faci es sincronitzarà i guardarà a moment en el núvol, perquè tots els dispositius estiguin sempre actualitzades. Pot crear taulers per organitzar qualsevol tasca en la qual estiguis treballant.

Amb les targetes Trello es pot organitzar llistes en el tauler:

• Llistes de control per realitzar un seguiment de les tasques.
  • Comentaris per posar al dia als seus companys de treball.
  • Fotos i vídeos.
  • Qui està treballant en una targeta determinada.

(Visited 8 times, 1 visits today)