La UOC i l’ajuntament de Barcelona enceten un projecte per a promoure les competències digitals de la ciutadania

4 març, 2019

L’ajuntament de Barcelona i la Universitat Oberta de Catalunya treballaran en un projecte que té com a principals objectius millorar les competències digitals de la ciutadania i reduir la fractura digital de gènere. El projecte serà vigent fins a finals de 2019 i comptarà amb la participació de les investigadores d’Edul@b i professores de l’àmbit de competències digitals de la UOC, Montse Guitert i Teresa Romeu.

A través de Barcelona Activa la universitat i el consistori han signat un conveni per empoderar digitalment la població mitjançant un programa que inclou diferents accions:

• Crear un mapa de competències digitals, que tindria com objectiu ajudar a les persones a identificar els seus coneixements, habilitats i actituds en aquest àmbit. Aquest mapa possibilitarà diagnosticar el nivell de competència digital de la ciutadania així com proposar itineraris formatius adaptats al seu grau de coneixement, interessos i necessitats.
  • Constituir un observatori de competències digitals que esdevindria una eina de consulta, tant per a la ciutadania com per a instituts d’investigació i universitats, que inlourà tendències digitals, indicadors, usos i hàbits de la societat digital.
  • Dissenyar un programa formatiu amb itineraris vinculats a l’obtenció de l’ACTIC en els seus tres nivells: inicial, mitjà i avançat.

Podeu ampliar informació sobre aquest projecte a la web de l’ajuntament de Barcelona, a la web de la UOC i en aquesta notícia de La Vanguardia.